Tento rok jsme se rozhodli  pojmou Traverz nad Odrou opravdu na odborné úrovni. Za přispění MěÚ Bohumín jsme zakoupili tenzometr, abychom věděli přesně jakou silou lano napínáme. A lano jsme získali nové od firmy Work Safety, opravdu skvělé statické.

A abychom vyloučili tření lana v rozsoše  stromu kudy lano vede, vyrobil Romanův otec otočné kladky, nad kterými lano povede.

Ale nejdříve příprava terénu. V pátek se u lávky přes Odru sešli Honza a Pepa, pak je doplnil Kuba a Valaši s Jarynem. Ale kosení křídlatky a kopřiv šlo stále pomalu, tak přijela posila – Jirka. Samozřejmě na brigádu zapomněl, tak nejdříve sháněl benzín do křovinořezu, pak nemohl najít Bohumín a když přijel začal se chystat jako gynekolog na vyšetření panny. Čistá bílá kombinéza, hygienické rukavice, módní brýle. A pak přece jen něco pokosil, než mu po chvíli kosení došla struna.  Odru nám přehodil kamarád rybář a tak jsme měli připravené lanko na natažení hlavního lana.

Jirka v plné parádě

V sobotu se nás sešlo opravdu hodně a tak stavba traverzu byla za hodinu hotová. Napínáme lano a tenzometr nám ukazuje 450 N.

Příprava natažení lana

Tak sjíždí zkušební jezdec. No to byl fofr. Po tom laně sviští tandem kladka jako blesk. To bychom jezdce neubrzdili a tak na dojezdu lano posunujeme výš. Nyní dojezd je plynulejší. Napínáme lano na 3  kN a je to ideální pro dojezdy na druhý břeh. A začíná se jezdit. Roman „SteveReves“, se rozhoduje přejet Odru po břichu…jenže zapomněl, že má hruď mnohem těžší než nohy a tak se jeho přejezd nejdříve změnil ve střemhlavý let, pak v mávání křídly a nakonec pád kolmo po hlavě dolů. A přežil to.

Roman vymyslel originální přejezd traverzu

Pak následovaly stovky přejezdů malých i velkých, hubených i metrákových. A i když v okolí pršelo, na nás žádné kapky deště nespadly.